Поради психолога
вчителям
Рекомендації педагогу щодо
зменшення впливу стресу в педагогічній діяльності.
▲ Визначте
негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся
уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть свої ставлення до них.
▲ Забезпечуйте
високий життєвий потенціал у здоров’ї, освіті, діяльності, сім’ї, позитивному
мисленні.
▲ Навчіться
розслаблятися: тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу.
Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет
боротьби із стресом.
▲ Зробіть паузу:
зробити паузу у спілкуванні; порахувати до 10; вийти з приміщення. Так і
«перерви» потрібно робити як найчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата
самоконтролю.
▲ При виникненні
почуття тривоги або напруги, сконцентруйтеся на своєму диханні.
▲ Змусьте стрес
працювати на Вас, а не проти Вас, перетворюйте негативні події у позитивні.
▲ Оволодіти
теорією та практикою позитивного мислення. Позитивне мислення – це головний
людський інструмент забезпечення здоров’я і благополуччя.
Шановні вчителі!
● Поставтесь до
педагогічної праці, як до головного змісту Вашого життя. Створіть у собі
вчителя!
● Будьте
ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте
навчальний матеріал.
● Умійте поважати
кожного учня і бачити в ньому особистість.
● Умійте керувати
власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.
● Навчіться любити
дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням,
невимогливістю – це розбещує дітей.
● Будьте
справедливими, розумійте своїх учнів.
● Будьте
вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.
● Умійте терпляче
виправляти його помилки – думки, дії вчинки; навчіться переконувати.
● Будьте
ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.
● Хай завжди учні
бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть
пораду.
● Ніколи не
принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій
Ваших колег.
● Станьте
вимогливими та будьте витриманими у стосунках з учнями.
Правила спілкування з учнями
При спілкуванні
з учнями слід дотримуватися певних правил. Отже, що треба робити, а чого –
категорично неможна.
ТРЕБА:
- проявляти незмінну доброзичливість щодо учня, незважаючи на його репутацію і статус;
- проявляти турботу про збереження і підвищення престижу кожного учня;
- давати критичну оцінку конкретних дій, а не особистості в цілому;
- здійснювати контроль за емоційною тональністю розмови з учнями;
- бути готовим вибачитися за помилку;
- виявляти до дитини терпимість;
- виявляти пошану до особистості дитини, підтримувати в ній почуття власної гідності;
- визнавати право дитини бути несхожою на інших;
- проявляти емпатію, прагнути зрозуміти дитину, дивитися на проблему з її позицій, її очима;
- враховувати індивідуально-психологічні й особистісні особливості дитини;
- акцентувати увагу на позитивних якостях дитини;
- дисциплінувати клас за допомогою непрямих дій – перемикання уваги, жарту;
- бути оптимістом.
НЕМОЖНА:
- проявляти дріб’язкову нетерпимість, прискіпливість («Як ти сидиш! Поклади руки на парту!»);
- здійснювати дисциплінування шляхом натиску, прямого осуду («Досить показувати, який ти розумний!», «Тобі краще б помовчати і пригадати твою двійку!»);
- вживати загрози, докори, висміювання;
- принижувати гідність;
- використовувати лестощі, показну доброту, обман, залякування із маніпулятивною метою. Діти добре відчувають нещирість.
- не дозволяти домінування експресії песимізму («Нічогісінько ви не вмієте. І що мені з вами робити, не розумію»);
- «заякоряти» проблему дитини, тобто весь час про неї нагадувати.
Немає коментарів:
Дописати коментар