курсу «Хімія» для 8 класу за новою навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту україни № 664 від 26.06.2012 року зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015
Підручник: Т.М. Гранкіна «Хімія», підручник для 8 класу
загальноосвітніх навчальних закладів.-Харків.: ВГ «Основа», 2016. Ст..303.
За програмою 70 год, 2 год на тиждень, 10 годин –
резервні.
Лабораторні досліди -9 ,
Практична робота – 2;
Навчальні проекти – 7;
Домашній експеримент – 3;
Розрахункові задачі:
1.Обчислення числа частинок у певній
кількості речовини, масі, об’ємі..
2.Обчислення за хімічною формулою маси даної
кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.
3.обчислення об’єму певної маси або кількості
речовини відомого газу за н.у.
4.обчислення з використанням відносної
густини газів.
5.розрахунки за хімічними рівняннями маси,
об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції.
№пп
|
Дата
|
Зміст
|
Примітки
|
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (3 год.)
|
|||
1.
|
5.09
|
Найважливіші хімічні поняття, закони.
|
|
2.
|
Прості і складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.
|
||
3.
|
Обчислення за формулами хімічних речовин: відносна
атомна та молекулярна маса, масова частка елемента в речовині, масова частка
розчиненої речовини.
|
||
Тема
1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома.
(14
год + 1 година резервна)
|
|||
4.
|
Перші спроби класифікації хімічних елементів.
|
||
5.
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
|
||
6.
|
Періодичний закон та
періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи хімічних елементів.
Демонстрування 1. різновиди періодичної
системи.
|
||
7.
|
Захист навчальних проектів:
1. «З
історії відкриття періодичної системи хімічних елементів»
2.
«Форми періодичної системи хімічних елементів»
|
||
8.
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони).
Протонне число. Нуклонне число.
Демонстрування 2. Моделі атомів.
|
||
9.
|
Хімічний елемент. Нукліди. Ізотопи. Відносна атомна
маса.
|
||
10.
|
Стан електронів в атомі. Електронні орбіта лі.
Структура електронної оболонки атомів.
Демонстрування 3. Форми електронних орбіта лей.
|
||
11.
|
Розподіл електронів в електронній оболонці. Будова
електронних оболонок атомів хімічних елементів №1-20.
|
||
12.
|
Послідовність заповнення електронами енергетичних
рівнів та підрівнів. Електронні та графічні формули атомів.
|
||
13.
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії
будови атома.
|
||
14.
|
Властивості хімічних елементів та їх сполук залежно від
розташування в періодичній системі й будови атома. Сучасне формулювання
періодичного закону.
|
||
15.
|
Значення періодичного закону.
|
||
16.
|
Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем у
періодичній системі та будовою атома.
|
||
17.
|
Виконання вправ
|
||
18.
|
Підсумковий урок з теми.
|
Т.О.
|
|
Тема
2. Хімічний зв’язок
і будова речовини. (9
год + 1 год резервна0
|
|||
19.
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів
|
||
20.
|
Ковалентний зв'язок, його утворення.
|
||
21.
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні
формули молекул.
|
||
22.
|
Йони. Йонний зв’язок,
його утворення.
|
||
23.
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за
хімічною формулою сполуки.
|
||
24.
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення
елементів.
|
||
25.
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Демонстрування 4,5,6: кристалічні гратки
різних типів; речовини атомної, молекулярної та йонної будови;
Фізичні властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
Д.з. Виконати навчальний проект №3 «Залежність фізичних
властивостей від кристалічних граток»
|
|
26.
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів
кристалічних ґраток.
Лабораторний дослід 1 «Ознайомлення з
фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови»
Домашній експеримент 1 «Дослідження фізичних
властивостей речовин з різними типами кристалічних граток: води, кухонної
солі, піску».
|
||
27.
|
Захист навчального проекту
№3. «Залежність фізичних властивостей від кристалічних граток»
|
||
28.
|
Письмова К.Р.№1.
|
К.р. 1
|
|
Тема
3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами. (9 годин +1)
|
|||
29.
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини.
Число Авогадро.
|
||
30.
|
Молярна маса речовини.
|
||
31.
|
Розв’язування
задач. Обчислення числа частинок (атомів,
молекул, йонів) у певній кількості речовини,
масі, об’ємі.
|
||
32.
|
Розв'язання
задач. Обчислення за хімічною формулою маси
даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
|
||
33.
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів.
|
||
34.
|
Розв’язування
задач з використанням поняття про кількість речовини, молярну масу та
молярний об’єм.
|
||
35.
|
Відносна густина газів.
|
||
36.
|
Розв’язування
задач з використанням поняття про відносну атомну масу.
|
||
37.
|
Навчаємося розв’язувати
задачі за хімічними рівняннями.
|
||
38.
|
Виконання вправ
|
||
39.
|
Т.о.
|
||
Тема
4. Основні класи неорганічних сполук. (25 годин+5)
|
|||
40.
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура
|
||
41.
|
Оксиди, їх склад, назви.
|
||
42.
|
Фізичні властивості оксидів. Хімічні
властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою,
кислотами, лугами, іншими оксидами.
Демонстрування 9. Взаємодія кислотних і основних оксидів з
водою
|
||
43.
|
Добування оксидів. Застосування.
|
||
44.
|
Розв’язування
задач
|
||
45.
|
Основи, їх склад і назви.
Демонстрування 10. Зразки основ.
|
||
46.
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на
індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція
нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і
розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
Демонстрування 11, 12: хімічні властивості лугів;
добування і хімічні властивості нерозчинних основ.
|
||
47.
|
Заходи безпеки при роботі з лугами.
Лабораторні досліди 2,3: дія водних розчинів лугів на індикатори; взаємодія
лугів з кислотами в розчині
|
||
48.
|
Амфотерні гідроксиди. Їхні
фізичні й хімічні властивості.
Демонстрування 17 доведення амфотерності цинк гідроксиду.
|
||
49.
|
Добування основ. Їх поширення у природі й застосування.
|
||
50.
|
Т.О. Самостійна робота
|
Т.О.
|
|
51.
|
Кислоти:фізичні та хімічні властивості. Заходи безпеки
під час роботи з кислотами.
. Демонстрування 12. Хімічні властивості кислот.
Лабораторний дослід 4. Дія водних розчинів кислот на індикатори.
|
||
52.
|
Ряд активності металів. Реакції заміщення.
Лабораторні досліди 5, 6: взаємодія хлоридної кислоти з металами; взаємодія
металів із солями у водному розчині.
|
||
53.
|
Добування й застосування кислот. Кислоти в природі.
Демонстрування 13. Зразки кислот.
|
||
54.
|
Солі: фізичні властивості, поширеність та застосуванняю
Демонстрування 7 зразки солей.
|
||
55.
|
Хімічні властивості середніх солей.
Демонстрування 16
хімічні
властивості солей.
Лабораторні досліди 7,8: взаємодія солей з лугами у водному розчині; реакція
обміну між солями в розчині.
|
||
56.
|
Добування солей. Солі в природі.
|
||
57.
|
Практична робота
№1. «Дослідження властивостей основних класів
неорганічних сполук»
|
||
58.
|
Самостійна робота
|
Т.О.
|
|
59.
|
Розрахункові
задачі
5.
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів
та продуктів реакцій.
|
||
60.
|
Значення
експериментального методу в хімії.
Лабораторні досліди 9 «Розв’язування експериментальних задач»
|
||
61.
|
Практична робота № 2.
Розв’язування експериментальних задач.
|
||
62.
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних
сполук.
|
||
63.
|
Поширеність у природі оксидів, кислот, основ ісередніх
солей.
|
||
64.
|
Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей.
4. Сполуки основних класів у будівництві й
побуті.
Домашній експеримент
2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди,
мильногорозчину.
|
||
65.
|
6. Вирощування кристалів солей.
|
||
66.
|
Вплив на довкілля оксидів,
кислот, основ ісередніх солей.
|
||
67.
|
7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.
|
||
68.
|
Виконання вправ
|
||
69.
|
Контрольна робота 2
|
||
70.
|
Підсумковий урок.
|
Календарно-тематичне планування
курсу «Хімія» для 9 класу за програмою 12-ти річної школи (Ярошенко
О.Г. та інші, «Перун», 2005).
Підручник: Ярошенко О.Г., Київ, «Освіта», 2009.
2 год. на тиждень, разом 70 год, із них 10 год –
резервний час.
практичні роботи – 5
лабораторні роботи - 14
Повторення
основних питань курсу хімії 8 клас.(2 год)
|
|||
1.
|
Основні класи неорганічних сполук.
|
Інструктаж з Т.б.
|
|
2.
|
Періодичний закон, періодична система хім..елементів
Д.І.Менделєєва. Хімічний зв’язок, будова речовини.
|
||
Тема
1. Розчини. (15 год.
+3)
|
|||
3.
|
Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини.
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
|
||
4.
|
Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена
речовина. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий
зв'язок.
|
||
5.
|
Розчинність, її залежність від різних факторів.
Насичені й ненасичені розчини.
|
||
6.
|
Фізико-хімічна сутність процесу розчинення. Теплові
явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про кристалогідрати.
|
Д.1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній
нітрату і концентрованої сульфатної кислоти у воді).
|
|
7.
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої
речовини. Приготування розчинів.
|
Д.2.Виготовлення розчинів.
|
|
8.
|
Обчислення масової частки й маси речовини в розчині.
|
||
9.
|
П.р.№1 «Приготування розчину солі із заданою
масовою часткою розчиненої речовини».
|
П.р.№1
|
|
10.
|
Електролітична дисоціація.
Електроліти й неелектроліти .
|
Д.3.Дослідження речовин та їх розчинів на електричну
провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій
хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлорид на кислота)
|
|
11.
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних
розчинах.
|
Л.д.№1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у
розчині.
|
|
12.
|
Ступінь дисоціації.
Сильні та слабкі
електроліти.
|
||
13.
|
Реакції обміну
між розчинами електролітів, умови їх перебігу.
|
Д.4.Реакція обміну між розчинами електролітів.
|
|
14.
|
Йонні рівняння.
Складання йонних рівнянь.
|
Л.д.№2,3,4.Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням
води, виділенням газу, випаданням осаду.
|
|
15.
|
Виконання вправ.
|
||
16.
|
П.р.№2. «Реакції йонного обміну в розчинах
електролітів.»
|
П.р.№2.
|
|
17.
|
Йонні рівняння.
|
||
18.
|
П.р.№3. «Розв’язання експериментальних задач.»
|
П.р.№3.
|
|
19.
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Розчини»
|
||
20.
|
Тематичне
оцінювання №1.
|
||
Тема
2. Хімічні реакції. (9
год+1)
|
|||
21.
|
Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.
|
||
22.
|
Реакції сполучення, обміну, заміщення, розкладу.
|
Д.6.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну.
|
|
23.
|
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості
реакції від різних факторів.
|
Д.5.Залежність шв. реакції металів (цинк, магній,
залізо) з хлорид. кислотою від природи металу та конц. кислоти.
|
|
24.
|
Тепловий ефект реакції. Екзотермічні й ендотермічні
реакції. Термохімічні рівняння.
|
Д.6.Реакці екзо- та ендотермічні.
|
|
25.
|
Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага.
|
||
26.
|
Процеси окиснення, відновлення. Окисники, відновники.
|
||
27.
|
Окисно-відновні реакції, їх знач.
|
||
28.
|
Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір
коефіцієнтів.
|
||
29.
|
ПІДСУМКОВИЙ
УРОК. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
|
К.р.1
|
|
Тема
3. Найважливіші органічні сполуки (30год.)
|
|||
30.
|
Спільні й
відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук. Особливості будови атома
Карбону в основному і збудженому станах.
|
||
31.
|
Утворення ковалентних зв’язків між атомами Карбону.
Структурні формули органічних речовин.
|
Демонстрація: 7. Моделі
молекул вуглеводнів.
|
|
32.
|
Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули
метану, поширення у природі. Гомологи метану.
|
||
Тема:
Найважливіші органічні сполуки. продовження
|
|||
33.
|
Хімічні властивості алканів.
Дем.8. Горіння парафінів, визначення якісного
складу за продуктами горіння.
Дем.11. Реакція алканів з розчинами кислот, лугів,
калій перманганату.
|
Д.8,11.
|
|
34.
|
Етилен і ацетилен. (Молекулярні та структурні формули,
фізичні властивості.)
Л.Р.6. Складання моделей молекул вуглеводнів.
|
Л.р.№6.
|
|
35.
|
Хімічні властивості алкенів і алкінів.
Дем.9, 10 Одержання й горіння етилену та ацетилену.
Дем.12. Реакції ненасичених вуглеводнів з розчинами
кислот, лугів, калій перманганату.
|
Д.9,10,12.
|
|
36.
|
Відношення об’ємів газів у хімічних реакціях. Обчислення об’ємних
відношень газів за хім..рівняннями. Застосування вуглеводнів.
|
||
37.
|
Відношення об’ємів газів у хімічних реакціях. Обчислення об’ємних
відношень газів за хім..рівняннями. Застосування вуглеводнів.
|
||
38-39.
|
Поняття
про полімери на прикладі поліетилену. Використання поліетилену.
Дем.13. Визначення властивостей поліетилену: реакція на
нагрівання, реакції з розчинами кислот, лугів, калій перманганатом.
Л.Д. 7. Ознайомлення зі зразками виробів з поліетилену
та інших пластмас.
|
Д. 13.
Л.р.№7.
|
|
40.
|
Бензен як
представник ароматичних вуглеводнів. Використання вуглеводнів.
|
||
41.
|
Проміжне оцінювання навчальних досягнень з теми «Вуглеводні».
|
Т.О.
|
|
42.
|
Метанол,
етанол. Гліцерин.
|
||
43.
|
Хімічні властивості спиртів.
Використання спиртів.
Дем. 14. Вз. етанолу з Na. Дем.15. Вз.
гліцерину з Na.
Л.Р.8. Досліди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум (ІІ)
гідроксидом
|
Д.14,15.
Л.р.№8
|
|
44.
|
Отруйність спиртів, їх шкідливий вплив на організм
людини.
|
||
45.
|
Оцтова кислота. Функціональна карбоксильна група.
Використання оцтової кислоти.
Л.д. 9. Дія оцтової кислоти на Ind.
|
Л.р.№9.
|
|
46.
|
Хімічні властивості оцтової кислоти.
Л.Д.10. Вз. оцтової кислоти з Ме, лугами, солями.
|
Л.р.№10.
|
|
47.
|
Практична робота 4.
Властивості оцтової кислоти.
|
П.р.№4
|
|
48.
|
Поняття про
вищі карбонові кислоти.
|
||
49.
|
Жири. (Склад жирів, їх утворення). Жири в природі.
Біологічна роль жирів.
|
||
50.
|
Вуглеводи. Глюкоза й сахароза.
(Будова, властивості, застосування.)
Л.Д. 11. Вз. глюкози з купрум (ІІ)
гідроксидом.
|
Л.д.№11.
|
|
51.
|
Крохмаль і целюлоза. (Полімерна будова, властивості,
застосування).
Л.Д.12,13. Реакція крохмалю з водою. Вз.
крохмалю з розчином іоду.
|
Л.д.№12,13.
|
|
52.
|
Використання вуглеводів, їх біологічна роль. Загальна схема виробництва цукру.
|
||
53.
|
Узагальнення й систематизація знань про оксиґеновмісні
органічні сполуки, взаємозв’язок між класами органічних сполук.
|
||
54.
|
Оцінювання
навчальних досягнень з теми
«Оксигеновмісні органічні сполуки».
|
Т.О.
|
|
55.
|
Амінооцтова кислота.
Її будова і властивості. Дем.16.
Зразки амінокислот
|
Д.16
|
|
56.
|
Білки.
Дем.17,18.
Денатурація білків. Кольорові реакції білків.
Л.д. 14. Розчинення й
осадження білків.
|
Д.17,18.
Л.д.14.
|
|
57.
|
Розв’язування експериментальних задач із використанням
знань про найважливіші органічні сполуки.
|
П.р.№5.
|
|
58.
|
Біологічна роль амінокислот і білків.
|
||
59.
|
Поняття про нуклеїнові кислоти. Біологічна роль.
|
||
60.
|
Природні й синтетичні органічні речовини.
|
||
61.
|
Значення продуктів органічної хімії.
|
||
62.
|
Виконання вправ
|
||
63.
|
Розв’язування задач.
|
||
64.
|
Контрольна робота.
«Органічні сполуки».
|
||
65.
|
Повторення
|
||
66.
|
Повторення
|
||
67.
|
Місце хімії серед наук про природу.
Роль хімічних
знань у пізнанні природи.
|
||
68.
|
Роль хімії в
житті суспільства.
|
||
69.
|
Значення хімічних процесів у природі. Оцінювання
навчальних досягнень учнів.
|
||
70.
|
Підсумковий урок
|
Немає коментарів:
Дописати коментар