3 вересня 2015 р.

Календарно - тематичні планування з хімії на 2024 - 2025 н.р.


        курсу «Хімія» для 8 класу за новою навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту україни № 664 від 26.06.2012 року зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 
Підручник: Т.М. Гранкіна «Хімія», підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.-Харків.: ВГ «Основа», 2016. Ст..303.
За програмою 70 год, 2 год на тиждень, 10 годин – резервні.
Лабораторні досліди -9 ,
Практична робота – 2;
Навчальні проекти – 7;
Домашній експеримент – 3;
                                                      Розрахункові задачі:
1.Обчислення числа частинок у певній кількості речовини, масі, об’ємі..
2.Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.
3.обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за н.у.
4.обчислення з використанням відносної густини газів.
5.розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції.

№пп
Дата
Зміст
Примітки
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (3 год.)
1.
5.09
Найважливіші хімічні поняття, закони.

2.

Прості і складні речовини (кисень, вода). Реакція  розкладу, сполучення.

3.

Обчислення за формулами хімічних речовин: відносна атомна та молекулярна маса, масова частка елемента в речовині, масова частка розчиненої речовини.

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома.
(14 год + 1 година резервна)
4.

Перші спроби класифікації хімічних елементів.

5.

Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.

6.

Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи хімічних елементів.
Демонстрування 1. різновиди періодичної системи.

7.

Захист навчальних проектів:
1.      «З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів»
2.      «Форми періодичної системи хімічних елементів»

8.

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.
Демонстрування 2. Моделі атомів.

9.

Хімічний елемент. Нукліди. Ізотопи. Відносна атомна маса.

10.

Стан електронів в атомі. Електронні орбіта лі. Структура електронної оболонки атомів.
Демонстрування 3. Форми електронних орбіта лей.

11.

Розподіл електронів в електронній оболонці. Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів №1-20.

12.

Послідовність заповнення електронами енергетичних рівнів та підрівнів. Електронні та графічні формули атомів.

13.

Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.

14.

Властивості хімічних елементів та їх сполук залежно від розташування в періодичній системі й будови атома. Сучасне формулювання періодичного закону.

15.

Значення періодичного закону.

16.

Характеристика хімічних елементів №1-20 за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.

17.

Виконання вправ

18.

Підсумковий урок з теми.
Т.О.
Тема 2. Хімічний звязок і будова речовини. (9 год + 1 год резервна0
19.

Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів

20.

Ковалентний зв'язок, його утворення.

21.

Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.

22.

Йони. Йонний зв’язок, його утворення.

23.

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

24.

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

25.

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Демонстрування 4,5,6: кристалічні гратки різних типів; речовини атомної, молекулярної та йонної будови;
Фізичні властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Д.з. Виконати навчальний проект №3 «Залежність фізичних властивостей від кристалічних граток»
26.

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
Лабораторний дослід 1 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови»
Домашній експеримент 1 «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних граток: води, кухонної солі, піску».


27.

Захист навчального проекту №3. «Залежність фізичних властивостей від кристалічних граток»

28.

Письмова К.Р.№1.
К.р. 1
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами. (9 годин +1)
29.

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Число Авогадро.

30.

Молярна маса речовини.

31.

Розвязування задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.

32.

Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою

33.

Закон Авогадро. Молярний обєм газів.

34.

Розвязування задач з використанням поняття про кількість речовини, молярну масу та молярний обєм.

35.

Відносна густина газів.

36.

Розвязування задач з використанням поняття про відносну атомну масу.

37.

Навчаємося розвязувати задачі за хімічними рівняннями.

38.

Виконання вправ

39.

Т.о.

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук. (25 годин+5)
40.

Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура

41.

Оксиди, їх склад, назви.

42.

Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
Демонстрування 9. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою

43.

Добування оксидів. Застосування.

44.

Розвязування задач

45.

Основи, їх склад і назви.
Демонстрування 10. Зразки основ.

46.

Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
Демонстрування 11, 12: хімічні властивості лугів; добування і хімічні властивості нерозчинних основ.

47.

Заходи безпеки при роботі з лугами.
Лабораторні досліди 2,3: дія водних розчинів лугів на індикатори; взаємодія лугів з кислотами в розчині

48.

Амфотерні гідроксиди. Їхні фізичні й хімічні властивості.
Демонстрування 17 доведення амфотерності цинк гідроксиду.

49.

Добування основ. Їх поширення у природі й застосування.

50.

Т.О. Самостійна робота
Т.О.
51.

Кислоти:фізичні та хімічні властивості. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
. Демонстрування 12. Хімічні властивості кислот.
Лабораторний дослід 4. Дія водних розчинів кислот на індикатори.

52.

Ряд активності металів. Реакції заміщення.
Лабораторні досліди 5, 6: взаємодія хлоридної кислоти з металами; взаємодія металів із солями у водному розчині.

53.

Добування й застосування кислот. Кислоти в природі.
Демонстрування 13. Зразки кислот.

54.

Солі: фізичні властивості, поширеність та застосуванняю
Демонстрування 7 зразки солей.

55.

Хімічні властивості середніх солей.
Демонстрування 16  хімічні властивості солей.
Лабораторні досліди 7,8: взаємодія солей з лугами у водному розчині; реакція обміну між солями в розчині.

56.

Добування солей. Солі в природі.

57.

Практична робота №1. «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук»

58.

Самостійна робота
Т.О.
59.

Розрахункові задачі
5. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

60.

Значення експериментального методу в хімії.
Лабораторні досліди 9 «Розвязування експериментальних задач»

61.

Практична робота  2.
Розв’язування експериментальних задач.

62.

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

63.

Поширеність у природі оксидів, кислот, основ ісередніх солей.

64.

Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей.
4. Сполуки основних класів у будівництві й побуті.
Домашній експеримент
2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильногорозчину.


65.

6. Вирощування кристалів солей.


66.

Вплив на довкілля оксидів, кислот, основ ісередніх солей.

67.

7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.


68.

Виконання вправ

69.

Контрольна робота 2

70.

Підсумковий урок.



Календарно-тематичне планування
курсу «Хімія» для 9 класу за програмою 12-ти річної школи (Ярошенко О.Г. та інші, «Перун», 2005).
Підручник: Ярошенко О.Г., Київ, «Освіта», 2009.
2 год. на тиждень, разом 70 год, із них 10 год – резервний час.
практичні роботи – 5
лабораторні роботи - 14


Повторення основних питань курсу хімії 8 клас.(2 год)
1.

Основні класи неорганічних сполук.
Інструктаж з Т.б.
2.

Періодичний закон, періодична система хім..елементів Д.І.Менделєєва. Хімічний звязок, будова речовини.

Тема 1. Розчини. (15 год. +3)
3.

Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

4.

Розчин та його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода як розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв'язок.

5.

Розчинність, її залежність від різних факторів.
Насичені й ненасичені розчини.

6.

Фізико-хімічна сутність процесу розчинення. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про кристалогідрати.

Д.1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і концентрованої сульфатної кислоти у воді).
7.

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Приготування розчинів.
Д.2.Виготовлення розчинів.
8.

Обчислення масової частки й маси речовини в розчині.

9.

П.р.№1  «Приготування розчину солі із заданою масовою часткою розчиненої речовини».
П.р.№1
10.

Електролітична дисоціація.
Електроліти й неелектроліти .
Д.3.Дослідження речовин та їх розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлорид на кислота)
11.

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.
Л.д.№1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчині.
12.

Ступінь дисоціації.
 Сильні та слабкі електроліти.

13.

Реакції обміну  між розчинами електролітів, умови їх перебігу.

Д.4.Реакція обміну між розчинами електролітів.
14.

Йонні рівняння.
Складання йонних рівнянь.
Л.д.№2,3,4.Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води, виділенням газу, випаданням осаду.
15.

Виконання вправ.

16.

П.р.№2. «Реакції йонного обміну в розчинах електролітів.»
П.р.№2.
17.

Йонні рівняння.

18.

П.р.№3. «Розв’язання експериментальних задач.»
П.р.№3.
19.

Узагальнення й систематизація знань з теми «Розчини»

20.

Тематичне оцінювання №1.

Тема 2. Хімічні реакції. (9 год+1)
21.

Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.

22.

Реакції сполучення, обміну, заміщення, розкладу.
Д.6.Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну.
23.

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних факторів.
Д.5.Залежність шв. реакції металів (цинк, магній, залізо) з хлорид. кислотою від природи металу та конц. кислоти.
24.

Тепловий ефект реакції. Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічні рівняння.
Д.6.Реакці екзо- та ендотермічні.
25.

Оборотні й необоротні реакції. Хімічна рівновага.

26.

Процеси окиснення, відновлення. Окисники, відновники.

27.

Окисно-відновні реакції, їх знач.

28.

Складання найпростіших окисно-відновних реакцій, підбір коефіцієнтів.

29.

ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
К.р.1
Тема 3. Найважливіші органічні сполуки (30год.)
30.

 Спільні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук. Особливості будови атома Карбону в основному і збудженому станах.

31.

Утворення ковалентних зв’язків між атомами Карбону. Структурні формули органічних речовин.
Демонстрація: 7. Моделі молекул вуглеводнів.
32.

Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення у природі. Гомологи метану.






Тема: Найважливіші органічні сполуки. продовження
33.

Хімічні властивості алканів.
Дем.8. Горіння парафінів, визначення якісного складу  за продуктами горіння.
Дем.11. Реакція алканів з розчинами кислот, лугів, калій перманганату.
Д.8,11.
34.

Етилен і ацетилен. (Молекулярні та структурні формули, фізичні властивості.)
 Л.Р.6. Складання моделей молекул вуглеводнів.
Л.р.№6.
35.

Хімічні властивості алкенів і алкінів.
Дем.9, 10 Одержання й горіння етилену та ацетилену.
Дем.12. Реакції ненасичених вуглеводнів з розчинами кислот, лугів, калій перманганату.
Д.9,10,12.
36.

Відношення обємів газів у хімічних реакціях. Обчислення обємних відношень газів за хім..рівняннями. Застосування вуглеводнів.

37.

Відношення обємів газів у хімічних реакціях. Обчислення обємних відношень газів за хім..рівняннями. Застосування вуглеводнів.

38-39.

Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Використання поліетилену.
Дем.13. Визначення властивостей поліетилену: реакція на нагрівання, реакції з розчинами кислот, лугів, калій перманганатом.
Л.Д. 7. Ознайомлення зі зразками виробів з поліетилену та інших пластмас.
Д. 13.
Л.р.№7.
40.

Бензен як представник ароматичних вуглеводнів. Використання вуглеводнів.

41.

Проміжне оцінювання навчальних досягнень з теми «Вуглеводні».
Т.О.
42.

Метанол, етанол. Гліцерин.

43.

Хімічні властивості спиртів.
Використання спиртів.
Дем. 14. Вз. етанолу з Na. Дем.15. Вз. гліцерину з Na.
Л.Р.8. Досліди з гліцерином: розчинність у воді, взаємодія з купрум (ІІ) гідроксидом
Д.14,15.
Л.р.№8
44.

Отруйність спиртів, їх шкідливий вплив на організм людини.

45.

Оцтова кислота. Функціональна карбоксильна група. Використання оцтової кислоти.
Л.д. 9. Дія оцтової кислоти на Ind.
Л.р.№9.
46.

Хімічні властивості оцтової кислоти.
Л.Д.10. Вз. оцтової кислоти з Ме, лугами, солями.
Л.р.№10.
47.

Практична робота 4.
Властивості оцтової кислоти.
П.р.№4
48.

Поняття про вищі карбонові кислоти.

49.

Жири. (Склад жирів, їх утворення). Жири в природі. Біологічна роль жирів.

50.

Вуглеводи. Глюкоза й сахароза.
(Будова, властивості, застосування.)
 Л.Д. 11. Вз. глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.
Л.д.№11.
51.

Крохмаль і целюлоза. (Полімерна будова, властивості, застосування).
 Л.Д.12,13. Реакція крохмалю з водою. Вз. крохмалю з розчином іоду.
Л.д.№12,13.
52.

Використання вуглеводів, їх біологічна роль. Загальна схема виробництва цукру.

53.

Узагальнення й систематизація знань про оксиґеновмісні органічні сполуки, взаємозв’язок між класами органічних сполук.

54.

Оцінювання навчальних досягнень з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки».
Т.О.
55.

Амінооцтова кислота.
Її будова і властивості. Дем.16. Зразки амінокислот
Д.16
56.

Білки.
Дем.17,18. Денатурація білків. Кольорові реакції білків.
Л.д. 14. Розчинення й осадження білків.
Д.17,18.
Л.д.14.
57.

Розв’язування експериментальних задач із використанням знань про найважливіші органічні сполуки.
П.р.№5.
58.

Біологічна роль амінокислот і білків.

59.

Поняття про нуклеїнові кислоти. Біологічна роль.

60.

Природні й синтетичні органічні речовини.

61.

Значення продуктів органічної хімії.

62.

Виконання вправ

63.

Розв’язування задач.

64.

Контрольна робота.
«Органічні сполуки».

65.

Повторення

66.

Повторення

67.

Місце хімії серед наук про природу.
Роль хімічних знань у пізнанні природи.

68.

Роль хімії в житті суспільства.

69.

Значення хімічних процесів у природі. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

70.

Підсумковий урок






















Немає коментарів:

Дописати коментар