25 червня 2015 р.

Система уроків з теми «Клітина», біологія 6 клас. Урок 10 (підручник Л.І. Остапченко)

Урок 10.
Тема: Узагальнення знань з теми «Клітина».
Мета: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Клітина»; сприяти усвідомленню  учнями того, що з найменших «цеглинок» складаються живі організми; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, співставляти, творчо розв’язувати поставлені завдання; вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між будовою та функціями;  створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, формувати культуру здорового способу життя.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань. 
Хід уроку
І. організація класу.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. (урок проводиться у вигляді змагання, де учні за свої вірні відповіді отримують бали.)
ІІІ. Проведення змагання.
1.     Захист творчого завдання.
2.     « У світі термінів» (на картках записані терміни з цієї теми, учні по-черзі дають визначення термінам).
3.     «Знайди помилку»(є текст,  в якому потрібно знайти помилки, закреслити їх і в дужках написати  правильні слова.)
1.Щоб знайти загальну кратність збільшення мікроскопа, необхідно додати ( перемножити) показники збільшення об’єктива й окуляра.
2. Основна речовина, яку містить вакуоля, - це сіль ( вода).
3. Клітинний цикл включає три (дві) стадії.
4. При фотосинтезі рослинна клітина поглинає кисень (вуглекислий газ).
5. Лейкопласти  надають  рослинним  клітинам зеленого (безбарвного) кольору.
6. Клітинна мембрана – це органела (структура), яка є в будь-якій клітині.
4.     «Відповідне місце» (на аркуші записані   речовини, що входять до складу клітини. Ваше завдання розмістити речовини на дві групи: «Органічні речовини», «Неорганічні речовини».
Приклад речовин: кисень, білки, жири, вода, вуглекислий газ, вуглеводи, мінеральні солі, нуклеїнові кислоти.
5.     Письмова робота. (Тест. Вибери одну правильну відповідь із запропонованих.)
               

 І варіант

1. Біологія – це наука, що вивчає: а) мінерали; б) живі істоти; в)хімічний склад води; г)газовий склад повітря.
2. Укажіть процес, пов’язаний з збільшенням маси і розмірів організму: а)дихання;  б) ріст; в)живлення; г)подразнення.
3. Термін «клітина» вперше використав: а) Антоні ван Левенгук; б) Роберт Гук;    в) Ян Пуркиньє; г) Роберт Броун.
4. Цитоплазмою називають: а) увесь внутрішній вміст клітини; б) внутрішній вміст клітини за винятком ядра та органел.
5. Енергетичними станціями клітини є: а) лейкопласти; б) хромопласти; в) вакуулі; г) мітохондрії.
6. Основна функція лейкопластів: а) здійснення фотосинтезу; б) запасання поживних речовин; в) збереження форми клітини; г) транспортування речовин у клітину.
7. Укажіть складові клітини, які забезпечують передачу спадкової інформації: а) хромосоми; б) вакуолі; в) ядерця; г) рибосоми.
8. Безперервність життя на Землі забезпечується: а) ростом клітин; б) розмноженням клітин; в) обміном речовин; г) подразливістю клітин.
9. Клітинна оболонка входить до складу клітин _________ і побудована з _________.
10. Живлення рослин відбувається при допомозі процесу ________________. Такий тип живлення називається _________________.
11. Запиши числами ознаки за якими живих організмів можна відрізнити від неживих:
1. Рух; 2. Подразливість; 3. Живлення; 4. Розвиток; 5. Обмін речовин; 6. Ріст;
7. Дихання; 8. Розмноження; 9. Перетворення енергії; 10 Мають клітинну будову.
Запиши відповідь на одне з двох запропонованих завдань.
12. Чому іноді клітину порівнюють з фабрикою?
13. Положення клітинної теорії.

Немає коментарів:

Дописати коментар