25 червня 2015 р.

Система уроків з теми «Клітина», біологія 6 клас. Урок 3 (підручник Л.І. Остапченко)

Урок  №3.   
Тема: Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. Практична робота №2 «Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа».
Мета: ознайомити учнів із основними компонентами клітин, які можна спостерігати на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях; розвивати вміння робити аналіз інформації та використовувати набуті раніше знання; виховувати розуміння єдності всього живого.
Тип уроку: комбінований.
                                         Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
Гра 1  « Біологічний диктант» на знання будови мікроскопа.
1.Мікроскоп збільшує у …….разів (десятки, сотні і тисячі).
2.Головною частиною мікроскопу є ……(збільш. стекла)
3.Збільшувальні стекла закріплені в трубку, назва якої …(тубус).
4.Верхня частина трубки …….(окуляр)
5.Нижня частина трубки …….. (об’єктив).
6.Об’єкт для дослідження кладуть на … (предметний столик).
7.В центрі предметного столика є .. (отвір) для проходження променів.
8.Під предметним столиком розміщене ….(дзеркальце) для уловлювання променів.
9.Для наведення різкості наявні …. (гвинти).
10.Всі частини мікроскопу прикріплені до …….. (штативу). 
Гра 2  «Інформаційні каруселі».
  Вам було домашнє завдання відшукати слова із морфемою «мікро», пояснити їх значення. Два учні біля дошки пишуть слова.
Мікробіологія (живі)                                Мікрохірургія
Мікрофлора (рослини)                            Мікроспорофія
Мікроби (біос живий)                             Мікроскоп
Мікроворсинки                                       Мікрохвилі
Мікроманіпулятор                                   Мікроклімат
Мікроінструменти                                   Мікрофон
Мікрометр                                               Мікрордоза
Мікроорганізми                                       Мікродобриво
Мікро...                                                    Мікроеволюція
Мікрорайон                                             Мікро...
Мікроавтобус                                          Мікроцефологія
Мікроелементи                                       Мікропроцесор
Учитель: Не всі слова із «мікро» мають мікроскопічні розміри, як це обумовлюють застосовуючи слово грецького походження. До деяких слів додають цей термін через невеликий з масштабом, розмірами або дозами властивості. Доречі, на небі є сузір'я, що має назву «Мікроскоп».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
                          Клітини  бувають

            Прокаріотичні        Еукаріотичні

1.Будова прокаріотичних клітин.
2.Будова еукаріотичних клітин.

ІV. Виконання практичної роботи.
(учні працюють за інструктивними картками)
V. Підсумки уроку. Оцінки.
VІ. Д.з. прочитати матеріал підручника.


Додаток до уроку.
Інструктивна картка до практичної роботи №2.

                                        Практична робота №2.
Тема:Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та її розгляд за допомогою оптичного мікроскопа.
Мета: ознайомитися із особливостями будови клітин шкірки луски цибулі, які можна розглянути за допомогою світлового мікроскопу.
Обладнання та матеріали: цибулина, скальпель, мікроскоп, предметні та накривні скельця, піпетка, пінцет, препарувальна голка, вода, фільтрувальний папір, розчин йоду.
                                        Хід роботи
1.Підготувати мікроскоп до роботи.
2.Розрізати цибулину і за допомогою пінцету та препарувальної голки зняти одну з внутрішніх шкірок.
3. Помістити шкірочку в краплину води на предметному скельці та обережно розрівняти її. Накрити зверху покривним скельцем.
4. Роздивитися будову клітин за малого збільшення. Звернути увагу на стінки клітин і вакуолі.
5. Додати на препарат розчин йоду. Можна капнути розчин з одного краю накривного скельця, а з протилежного розмістити фільтрувальний папір. Тоді розчин швидко потрапить на препарат.
6. Роздивитися на препараті ядра клітин, які були забарвлені йодним розчином.
7. Перейти на велике збільшення та ще раз розглянути видимі компоненти клітини. Замалювати будову клітин шкірочки цибулі.
8. Зробити висновок, у якому вказати, які структури рослинних клітин можна побачити за допомогою шкільного світлового мікроскопу.

Немає коментарів:

Дописати коментар