Урок № 4.
Тема: Будова рослинної та тваринної клітини. Клітинна
мембрана. Лабораторне дослідження №1 «Будова клітини листка елодеї».
Мета: розширити знання учнів про клітинну будову організмів, зосередивши увагу на
будові рослинної та тваринної клітин; визначити їхні спільні та відмінні
ознаки; провести лабораторне дослідження про будову клітин водної рослини
елодеї; розкрити особливості, характерні лише для рослинної клітини; розвивати
уміння порівнювати біологічні об’єкти між собою на прикладі клітин елодеї у
порівнянні з клітинами луски цибулі; уміння виділяти суттєве у матеріалі, що
вивчається та робити відповідні висновки і узагальнення; виховувати почуття
гордості за наукові досягнення вчених у вивченні клітинної будови організмів та
мікроскопічних досягнень.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка д.з.
Усне повторення знань про правила роботи з мікроскопом та мікропрепаратами:
1. Постійні мікропрепарати виготовляють для:
а) негайного використання;
б) тривалого зберігання.
2. Метод виготовлення тимчасових мікропрепаратів дає змогу детально
вивчати:
а) окремі процеси життєдіяльності клітини;
б) усі структури клітини.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Готуючись до уроку, я знайшла ось таку казку
про клітину.
КАЗКА ПРО КЛІТИНУ
Недалеко і
неблизько –
В кожної
людини –
Є маленькі
королівства,
Що звуться клітини.
Королівством
цим прекрасним
править заодно
Оболонка, цитоплазма
Й головне - ядро.
Правлять
мудро, не воюють -
Скрізь у них
є толк.
Царство це
функціонує
геть без помилок.
Оболонка на
кордоні
здійснює
контроль:
Пропускає
воду, солі,
Як назвуть
пароль.
З іншими клітинами
Теж
взаємодіє,
Бо послом
працює -
Дружити
уміє.
Цитоплазма – дуже ніжна
І модно
покроєна,
Вся така
собі поважна
Містить
органоїди:
Ендоплазматичну сітку,
Рибосоми спритні,
Мітохондрії довгасті
Лізосоми різні.
Все у
Цитоплазмочці
Злилося –
з’єдналось.
Тому у
клітині
добробут і
радість.
РНК, білки розумні –
Все тут
необхідне,
Королівство
співпрацює
З ними
досить плідно.
Тож живемо
ми із вами
Й не знаємо
горя,
Бо численні
королівства
Нас
прекрасних творять.
Тому, метою
даного уроку буде розібратися у будові рослинної клітин.
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу.
1.Форми та розміри клітин.
2.Хімічний склад клітин.
3. Особливості будови клітин рослин.
4. Особливості будови клітин тварин.
5. клітинна мембрана: її будова та функції.
ІV.
Лабораторне дослідження №1.
Тема: Будова клітини листка елодеї.
(учні виконують дослідження за інструктивною карткою
підручника ст.. 34.
V.
Узагальнення знань з теми.
Завдання
1. Поповніть свій біологічний словник такими
термінами: клітинна мембрана, клітинна оболонка, органели, целюлоза.
Завдання
2. Дати відповіді на запитання:
-
Назвіть
подібності у будові рослинної та тваринної клітини.
-
Які
основні функції клітинної мембрани?
V.
Підсумки уроку. Оцінки.
VІ. Д.з. Читати відповідний матеріал за підручником; вивчити нові
терміни.
Немає коментарів:
Дописати коментар