25 червня 2015 р.

Система уроків з теми «Клітина», біологія 6 клас. Урок 6 (підручник Л.І. Остапченко)

Урок №6.
Тема: Основні органели клітини.
Мета: поглибити знання учнів про будову   клітинних структур , визначити функцію кожної органели в житті клітини , сформувати уявлення про клітину як цілісну живу систему , навчитися розпізнавати органели за зовнішніми ознаками ; продовжити розвивати у учнів інтерес до біологічної науки , логічне мислення , вміння аналізувати матеріал , виділяти основне , розвивати різні види пам'яті ; виховувати в учнів бережливе відношення до всього живого на нашій планеті , уявлення про унікальність кожного організму ,  здійснювати екологічне виховання .
Тип уроку: комбінований.
                                          Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка д.з.
1. Біологічний диктант .
1.У клітині, крім води, містяться? (кисень, вуглекислий газ та мінеральні солі ).
2. Як називається трубка мікроскопа , яка з’єднує окуляр і об’єктив ? ( тубус )
3. Як називається внутрішній вміст клітини за винятком ядра ? ( цитоплазма )
4. Хто відкрив клітину ? ( Р.Гук )
5. Яка структура клітини  захищає , забезпечує взаємозв’язок між клітинами і виконує транспортну функцію ?  ( оболонка )
6. Види мікроскопів . ( електронний і світловий )
7. До якої групи речовин відносяться білки , ліпіди і вуглеводи ? ( органічні )
8. Як називається найменша жива система , яка може здійснювати життєві функції у рослин , тварин , грибів і бактерій . ( клітина )
9. Яка структура клітини виконує функцію клітинного скелету , внутрішнього середовища і транспорт речовин . ( цитоплазма )
10. Речовина, що міститься у клітині 70-90%.  (вода)
11. Речовини, які надають солодкого смаку плодам рослин? (вуглеводи)
12.  Речовини, які відкладаються в насінні олійних культур? (ліпіди)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
К.А.Тимірязєв сказав : "Дайте самому кращому кухареві скільки завгодно свіжого повітря, скільки завгодно сонячного світла і цілу річку чистої води і попросіть, щоб з усього цього він приготував Вам цукор, крохмаль, жири і зерно, - він вирішить, що ви над ним смієтеся. Але те, що здається абсолютно фантастичним людині, безперешкодно відбувається в зеленому листі рослин "                                                                    Що ж є у рослини чого немає у людини ?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
    Повідомлення теми та мети уроку.
1.Будова та функції мітохондрій.
2. Пластиди. Типи пластид.


  - Поясніть схему?
3.Будова і функції вакуолі.
4.Рибосоми.
5. Комплекс Гольджі.
6. Ендоплазматична сітка.

V . Узагальнення знань з теми.
1. Бесіда за запитаннями:
         1. Назвіть основні частини рослинної клітини.
         2. Які органели входять до складу клітини?
         3. Які типи пластид трапляються в рослинній клітині?
         4. Яку форму і колір мають хлоропласти?
             Чому вони забарвлені в зелений колір?
2. «Доведіть, що клітина - одиниця будови рослинного організму».
VІ. Підсумки. Оцінки.
VІІ. Д.з. читати матеріал параграфа;
скласти казку про життя та органели клітини.

Немає коментарів:

Дописати коментар