Урок №6.
Тема: Основні органели клітини.
Мета: поглибити
знання учнів про будову клітинних
структур , визначити функцію кожної органели в житті клітини , сформувати
уявлення про клітину як цілісну живу систему , навчитися розпізнавати органели
за зовнішніми ознаками ; продовжити розвивати у учнів інтерес до біологічної науки , логічне
мислення , вміння аналізувати матеріал , виділяти основне , розвивати різні
види пам'яті ; виховувати в учнів бережливе відношення до всього живого на
нашій планеті , уявлення про унікальність кожного організму , здійснювати екологічне виховання .
Тип уроку: комбінований.
Хід
уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка д.з.
1. Біологічний
диктант .
1.У клітині, крім води, містяться? (кисень,
вуглекислий газ та мінеральні солі ).
2. Як називається трубка мікроскопа , яка з’єднує окуляр і об’єктив ? ( тубус )
3. Як називається внутрішній вміст клітини за винятком ядра ? ( цитоплазма )
4. Хто відкрив клітину ? ( Р.Гук
)
5. Яка структура клітини захищає ,
забезпечує взаємозв’язок між клітинами і виконує транспортну функцію ? ( оболонка
)
6. Види мікроскопів . ( електронний і
світловий )
7. До якої групи речовин відносяться білки , ліпіди і вуглеводи ? ( органічні )
8. Як називається найменша жива система , яка може здійснювати життєві
функції у рослин , тварин , грибів і бактерій . ( клітина )
9. Яка структура клітини виконує функцію клітинного скелету , внутрішнього
середовища і транспорт речовин . ( цитоплазма
)
10. Речовина, що міститься у клітині 70-90%. (вода)
11.
Речовини, які надають солодкого смаку плодам рослин? (вуглеводи)
12. Речовини, які відкладаються в насінні олійних
культур? (ліпіди)
ІІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
К.А.Тимірязєв сказав : "Дайте самому кращому
кухареві скільки завгодно свіжого повітря, скільки завгодно сонячного світла і
цілу річку чистої води і попросіть, щоб з усього цього він приготував Вам
цукор, крохмаль, жири і зерно, - він вирішить, що ви над ним смієтеся. Але те,
що здається абсолютно фантастичним людині, безперешкодно відбувається в
зеленому листі рослин "
Що ж є у рослини чого немає у людини ?
ІV. Вивчення нового
матеріалу.
Повідомлення теми та мети уроку.
1.Будова
та функції мітохондрій.
2.
Пластиди. Типи пластид.
- Поясніть схему?
3.Будова
і функції вакуолі.
4.Рибосоми.
5.
Комплекс Гольджі.
6.
Ендоплазматична сітка.
V . Узагальнення знань з теми.
1. Бесіда за
запитаннями:
1. Назвіть основні частини рослинної
клітини.
2. Які органели входять до складу
клітини?
3. Які типи пластид трапляються в
рослинній клітині?
4. Яку форму і колір мають
хлоропласти?
Чому вони забарвлені в зелений колір?
2. «Доведіть, що клітина - одиниця будови рослинного організму».
2. «Доведіть, що клітина - одиниця будови рослинного організму».
VІ.
Підсумки. Оцінки.
VІІ. Д.з. читати
матеріал параграфа;
скласти
казку про життя та органели клітини.
Немає коментарів:
Дописати коментар